Rutes de Senderisme

La bellesa del paisatge, l’absència de tràfic i la varietat en quan a recorreguts, fan de Montitxelvo un municipi molt apte per a la pràctica del senderisme i el cicloturisme.

Recentment, han estat homologats dos itineraris de senderisme. El primer d’ells es conegut com La Creueta, amb referència SL-CV83 en el registre de senders. El segon és la "Ruta de l’Aigua", un itinerari temàtic sobre la cultura de l’aigua a Montitxelvo i que ha estat registrat amb la referència SL-CV84.

LA CREUETA (SL-CV 83)

Un mirador sobre la Vall d’Albaida

Tipus d’itinerari: Lineal. Sense derivacions ni variants. Enllaça amb la senda de la Ruta de l'Aigua (SL-CV84).

Longitud aproximada: 1 Km

Dificultat: Mitja

Punts d'interés: Ermita del Salvador, la Creueta, mirador, vistes panoràmiques, flora endèmica.

El Tossal de la Creueta es troba al nord-oest del terme municipal de Montitxelvo. A l'ermita del Salvador s'accedix per un camí empedrat. Este camí, així com l'entorn de l'ermita, han sigut recentment recuperats. El terreny des de l'ermita fins al pic està format per terreny compacte i roca amb pendent elevada. L'itinerari parteix de l’Avinguda de la Constitució, a pocs metres de la parada d'autobusos de Montitxelvo, i es puja a l’ermita del Salvador pel Camí de l'Ermita. Des d'allí s’agafa una senda ascendent que ens conduirà sense dificultat fins el cim, on es troba la Creueta, també recentment recuperada.

Enllaç a la pàgina de FEMECV (Federació d'Esports de Muntanya de la Comunitat Valenciana) on es descriu la Ruta SL-CV 83

LA RUTA DE L’AIGUA (SL-CV 84)

Un itinerari didàctic sobre la cultura de l’aigua a Montitxelvo.

Tipus d’itinerari: Circular. Sense derivacions ni variants. Enllaça amb la Senda de La Creueta (SL-CV83) i amb la SL-CV43.

Longitud aproximada: 5 km

Dificultat: Baixa

Punts d'interés: Bassa del Sastre, Font de Ferri, Molí de Micairent, Arcada del Planet, Alcavó de Remigio, retaules ceràmics.

La zona per la qual discorre aquest itinerari no té desnivells importants. L'itinerari parteix de l’Avinguda de la Constitució, a pocs metres de la parada d'autobusos de Montitxelvo, i continua pel carrer de les Escoles. Des d'ací continua cap al cementeri pel Camí Reial de Gandia. L’itinerari arriba fins al barranc del Planet i seguix per la seua vora esquerra pegat al barranc. Una vegada arribem a l'aqüeducte del Planet, l'itinerari continua pel Camí Vell d’Aielo de Rugat sempre per la vora de baix, pegats al barranc. Posteriorment, per un camí entre hortes s’arriba a la bassa del Sastre. Aquesta bassa és una monumental obra d’enginyeria hidràulica, construïda possiblement al segle XVIII. Des d'ací es seguix fins a la font de Ferri per un camí forestal. En la Font de Ferri s'enllaça amb la senda local SL-CV43.

A continuació el nostre itinerari passa pel riu-rau de Mahiques i arriba a la font de la Nava. La següent parada de l'itinerari és la font de Micairent, on es pot trobar un àrea recreativa, un molí hidràulic i dues basses. La senda continua pel Camí de l’Horta del Molí fins la mina d’aigua coneguda com l’Alcavo de Remigio. D’aquest singular element cal destacar la seua galeria, coberta amb una volta triangular de lloses planes. L’element es va recuperar durant l’any 2007.

L'itinerari arriba fins el poble de Montitxelvo, passant per la font de la Plaça i la font de Baix. Durant el trajecte urbà cal admirar dos retaules ceràmics del segle XVIII: El de la Mare de Dèu del Roser i el de la Mare de Dèu dels Dolors i Sant Cristòfol. Des d'aquest punt l'itinerari segueix fins al punt d'inici.

Enllaç a la pàgina de FEMECV (Federació d'Esports de Muntanya de la Comunitat Valenciana) on es descriu la Ruta SL-CV 84. Enllaç a ruta Wikiloc.

Powered by Wikiloc

AIELO DE RUGAT - MONTITXELVO (SL-CV 43)

Itinerari: Aielo de Rugat, Camí del Molí Barandano, Els Tolls, Castell Aielo de Rugat, Font de la Mollana (Penya L'Hedra), Font de Ferri, Font del Molí, Aielo de Rugat

Tipus d’itinerari: Circular.  Enllaça amb la Senda SL-CV 44.

Longitud aproximada: 5 km

Dificultat: Baixa / Mitja

Punts d'interés: Camí del Molí Barandano, Els Tolls, Castell Aielo de Rugat, Font de la Mollana (Penya L'Hedra), Font de Ferri, Font del Molí.

Enllaç a la pàgina de FEMECV (Federació d'Esports de Muntanya de la Comunitat Valenciana) on es descriu la Ruta SL-CV 43. Enllaç a ruta Wikiloc.

Powered by Wikiloc

TERRATEIG - MONTITXELVO (PR-CV 390)

Itinerari: Terrateig, Llavador Municipal, Font de la Nevera, Pla de les Fontetes, Refugi de la Planissa, Corral Blanc, Molí de Micairent, Terrateig

Tipus d’itinerari: Circular.  Enllaça amb la Senda SL-CV 84.

Longitud aproximada: 7.7 km

Dificultat:  Mitja

Punts d'interés: Terrateig, Llavador Municipal, Font de la Nevera, Pla de les Fontetes, Refugi de la Planissa, Corral Blanc, Molí de Micairent.

Enllaç a la pàgina de FEMECV (Federació d'Esports de Muntanya de la Comunitat Valenciana) on es descriu la Ruta PR-CV 390. Enllaç a ruta Wikiloc.

Powered by Wikiloc

Per a consultar més rutes de senderisme properes a Montitxelvo, punxar sobre el logo de Wikiloc: